splošni tehnični podatki za dinama SON:

  • napetost: 6V / 3W po standardu StVZO
  • velikost platišča: 16″ – 29″
  • izkoristek: 65% pri 15 km/h in 700c obroču
  • poraba v praznem teku: 0,5W pri 15 km/h
  • tip rotorja: Neodim-Železo-Bor, 26-polni
  • os: cevna os fi10 ali 15mm, aluminij 7075 T6
  • konektor: ploščat dvo-polni, nepolariziran
  • vklop/izklop: stikalo v prednji svetilki
  • ležaji: žlebasti kroglični ležaj 629 2RSH
  • ohišje pesta: Aluminij 6082 T6, poliran
  • število naper: 20, 24, 28, 32, 36, 40, 48
  • teža: že od 390g
  • garancija: 5let garancije

Zakaj dinamo?

Dinamo omogoča integriran sistem razsvetljave, ki ni odvisen od eksternega izvora napetosti za polnjenje baterij oz. akumulatorjev. Integriran sistem razsvetljave kolo približa ostalim prevoznim sredstvom, ki sama generirajo energijo za razsvetljavo, kot so avtomobili in motorna kolesa. Kolo opremljeno z dinamom (generatorjem napetosti) ima razsvetljavo zmeraj na razpolago, ne glede na zunanje faktorje, kar vzpodbuja uporabo kolesa ne glede na čas v dnevu. Dinamo je predvsem uporaben za turiste, za vse, ki se redno vozite na delo ali v šolo in za vse, ki želite zanesljivo razsvetljavo s pritiskom na gumb. Pozabite na težave z baterijami!

Zakaj SON?

Schmidt osni dinamo ali SON (Schmidt’s Original Nabendynamo) je dinamo z izredno nizkim trenjem (dinamo v pestu), popularen predvsem med resnimi kolesarskimi popotniki in kolesarji, ki uporabljajo kolo za vsakodnevni prevoz na delo ali v šolo. Je tih, zanesljiv in bo čisto realno gledano, vzdržal tudi 50.000km brez vzdrževanja. SON povzroča dosti manjše trenje od konkurenčnih generatorjev in ima pet letno garancijo.

Dinamo SONdelux brez težav vzdrži tudi dodatne obremenitve na potovalnem kolesu, ki je polno naloženo s prtljago. Tako da ga lahko v kombinaciji z eWerk uporabljate kot idealni vir električne energije na potovanju. Dokler se boste gibali, vam ne bo zmanjkalo elektrike, pa če boste v še tako odročnih predelih sveta. Vaš fotoaparat, MP3 predvajalnik ali navigacija bodo tako nemoteno delovali ravno tam, kjer pridejo najbolj prav – sredi neokrnjene narave!

Katere luči?

SON osni dinamo lahko uporabljate v kombinaciji z veliko množico obstoječih 6V svetil: trenutno najmočnejša je svetilka Edelux, Busch & Müller, InoLED, Schmidt, Solidlights,… Luči napajane direktno iz dinama, imajo svetilnost dovolj visoko za varno vožnjo tudi po neosvetljenih poteh. Problem se pojavi zgolj pri nizkih hitrostih (pod 3km/h), ko dinamo ne more več generirati dovolj toka. V tem primeru pride prav kakšna dodatna, baterijsko napajana svetilka na čeladi.

Koliko dinamo dejansko vpliva na hitrost?

SON dinamo ima izredno malo upora kadar so luči izklopljene. Kadar vklopite luči, se trenje vsaj nekoliko pozna predvsem pri nizkih hitrostih a se zmanjša z višjo hitrostjo.¹

hitrost brez luči hirost z lučmi
10 km/h -1.6km/h
20 km/h -1.1 km/h
30 km/h -0.7 km/h
50 km/h -0.36 km/h

Pri večjih hitrostih in vzponih je dodatna upornost zaradi dinama zelo majhen procent skupne energije, ki je potrebna za premagovanje razdalje. Jakost trenja je odvisna tudi od tipa svetil/porabnikov. Večji porabnik posledično povzroča večje trenje.

Glede na uporabnost dinama, so minimalne izgube, ki jih povzroča, res zanemarljive. Na potovanju lahko recimo polnite tudi baterije in tako vzdržujete svoj digitalni fotoaprat ali GPS pri življenju… Dinamo torej ni nujno uporaben zgolj za razsvetljavo. Lahko z njim polnite akumulator iz katerega potem napajate vse več digitalnih naprav, brez katerih dandanes več ne moremo. Pri tem si seveda lahko pomagate tudi s sončno energijo. To je po mojem mnenju idealna kombinacija za daljše kolesarsko potovanje, če želite biti res neodvisni od električnega omrežja.

Primerjava Shimano in SON osnega dinama:

SON dinamo je najzaneslivejša možnost oskrbe z električno energijo na kolesu in izredno popularna izbira med “komjuterji” ter na brevetih, kjer si res ne želite ostati v temi 🙂

Za dodatne informacije ali ponudbo, se lahko obrnete name preko kontaktnega formularja ali na telefon (040) 428 540. Skupaj s proizvajalcem bomo poiskali najboljšo rešitev tudi za vaš primer.

______
1. Heine, J., 2005: Testing the Efficiency of Generator Hubs. Bicycle Quarterly, Vol. 3, No. 4, p. 30.