FAQ

Home/FAQ
FAQ2016-10-22T21:06:02+02:00
katero ležeče kolo izbrati?2016-11-11T08:49:09+01:00

Za odgovor na to vprašanje pa je najbolje, da me kar pokličete na telefon 040 428 540.

kako je s servisiranjem ležečih koles?2016-11-11T08:47:48+01:00

Ležeča kolesa v večini primerov uporabljajo povsem standardno kolesarsko opremo, ki jo lahko servisirajo v vsaki kolesarski delavnici. Obstajajo seveda servisi, kjer vam ne bodo želeli prevzeti ležečega kolesa, a ti so v Sloveniji vseeno precej redki. Večinoma boste svoje ležeče kolo lahko servisirali pri istem serviserju, ki ste ga navajeni že od klasike.

Če ne, pa ste seveda zmeraj dobrodošli v Bistrici ob Dravi. V primeru garancijskega popravila pa se morate vsekakor najprej obrniti name. Najbolje, če me kar pokličete na 040 428 540.

kaj je to audax oz. brevet?2014-10-02T14:20:29+02:00

Audax ali randonnée, je vzdržljivostno kolesarjenje na dolge razdalje; v dolžini od 100, pa vse do 1.400km in več. Je dogodek netekmovalne narave, s povdarkom na samostojnosti. Obstaja sicer časovna omejitev, a ni uradne lestvice z rezultati. Vzdolž začrtane poti, so razporejene kontrolne točke, kjer se je potrebno javljati. Na 100 ali 200km dolgi progi, bodo običajno tri, do štiri kontrolne točke. Lahko so to kavarne, restavracije s prehrano in kontrolorjem, ki vam štemplja kartico; včasih so to bencinske črpalke, kjer preprosto pograbite listek, kot dokazilo, da ste šli mimo. Oskrba je precej različna, od popolne s toplim obrokom in posteljo, do tega, da moraš poskrbeti sam zase.

kje lahko preizkusim ležeče kolo?2016-11-11T08:54:12+01:00

Vsekakor v Bistrici ob Dravi po predhodnem dogovoru. Tukaj imam več kot 10 različnih ležečih koles namenjenih ravno testnim vožnjam. Vsa teorija vam namreč ne more dati toliko kot že prvi obrat pedal ležečega kolesa. Zagotavljam vam, da boste pozitivno presenečeni. Pokličite me na 040 428 540, da se dogovorimo za termin.

Morebiti pa tudi ob naključnem srečanju kakšnega člana družine Ležečkovih. Smo kar navajeni, da nas ljudje prosijo za poskusno vožnjo in večinoma nimamo nič proti. Izjema so seveda kakšne posebne različice dvociklov, ki so bolj problematični za začetnike…

kako je z višino kolesarja in velikostjo okvirja?2016-11-11T08:55:36+01:00

Na kratko: vse od cca 1,50 do 1,95cm višine se da pokriti brez večjih težav.

kako je z vzponi na ležečem kolesu?2014-10-02T14:17:20+02:00

Ja, vsekakor eno najbolj pogostih vprašanj, kar zadeva ležeča kolesa.

Po mojih dosedanjih izkušnjah ne bi več rekel, da so težji. So pa vsekakor drugačni, od začetka precej nenavadni… občutek na ležečem kolesu je popolnoma drugačen od tistega na klasiki. Odvisno tudi od nastavitve sedeža. Bolj kot je sedež nagnjen nazaj, bolj je vzpon “drugačen”.

Povedati je potrebno, da tukaj pri vzponu ne morete vstati iz sedeža, tako kot na klasičnem kolesu, kjer lahko tako izkoristite še druge mišične skupine. Zato je potrebno dobro natrenirati mišice, predno se podate na kakšne daljše vzpone.

Najbolj pomembno je to, da ste sproščeni, da ne vlečete za krmilo in se ne nagibate naprej. Proprosto se vležite nazaj in se sprostite! Tako boste najlažje premagali vzpon.

Sliši se enostavno, vendar sprva ni tako. Zaradi toliko let izkušenj s klasičnim kolesom, se boste podzavestno nagibali naprej in držali krmilo kot za stavo in ga po možnosti vlekli k sebi. Bolj kot boste to počeli, slabše vam bo šlo. Že samo ime ležeče kolo, vam pove, da morate ležati. Nagnite se nazaj in se sprostite. Boste videli, da bo vzpon tako dosti bolj enostaven.

Izkoristite lahko silo, ki jo imate zaradi podpore preko celega hrbta. To je dejansko dosti več, kot imate na razpolago na klasičnem kolesu, kjer vam pomagata zgolj vaša lastna teža in moč v rokah. Seveda pa te podpore ni pametno izkoriščati prepogosto, saj s tem preobremenjujete kolena.

Na splošno velja, da je potrebno pedala poganjati z nekje 80 obrati na minuto. Tako veste, da imate dovolj nizko prestavo in ne preobremenjujete kolen. Na klasičnem kolesu ste namreč prej prisiljeni menjati v nižjo prestavo, tukaj pa morate to storiti že preden se vam bo zdelo potrebno.

Problem predstavlja rahla podlaga – neutrjen makedam, kjer zadnje kolo močno spodrsava. To vam namreč lahko povzroči izgubo ravnotežja. Izpeljati 180˙ ovinek na takšni podlagi pa mi je trenutno še izziv.

Na kratko: naslonite se nazaj, sprostite se, roke zgolj položite na krmilo in se zapeljite proti vrhu.

ali ima ležeč tricikel vzvratno prestavo?