Kako hitro se lahko pelješ z ležečim kolesom je zagotovo najbolj pogosto zastavljeno vprašanje. Verjetno takoj za tem pa: “A vi niste invalid?” če/ko se vstaneš s kolesa 😉

Dejstvo je, da imajo ležeča kolesa manjši zračni upor od klasičnih, zato so tudi prepovedana na UCI tekmovanjih od 1934 leta naprej. A to še ne pomeni, da smo vsi ležeči kolesarji obsedeni s hitrostjo. No priznam, da me včasih prime in se rad hitro peljem, sploh če imam pred sabo kakšno dobro motivacijo 😉 ampak vedno bolj sem pristaš ležernega potepanja s kolesom. Se je pa trg v desetih letih, odkar prodajam ležeča kolesa, precej spreminjal. Vmes so bili popularni ležeči dirkalniki, zadnja leta pa se vsi vrti okoli triciklov.

Novince je sprva strah preveč ležeče pozicije in se odločajo za bolj pokončna ležeča kolesa. Čez čas pa jim zmeraj bolj ustreza ležeč položaj in jim kmalu zmanjka pozicij za močnejši naklon sedeža. Z bolj ležečo pozicijo, seveda pridejo tudi višje hitrosti, zaradi manjšega zračnega upora. Je pa hkrati tudi bolj udobno in bolj vodoraven položaj kolesarja ni nujno povezan s hitrostjo. Vrat pri tem ni problematičen. Ker pogosto se očividci sprašujejo, če nas ne boli vrat, ko moramo glavo gor držati. To je veliko bolj naravna pozicija vratu, kot na cestnem kolesu, tako da tudi po 25. urah v takem položaju, nisem imel težav z vratom. Verjetno je malo takih, ki bi redno sedeli na kolesu 25 ur ali več, tako da lahko kar odmislite težave z vratom 😉

Pa da ne bomo preveč skrenili iz teme. Ja, ležeče kolo je hitrejše od cestnega kolesa, ampak zgolj zaradi manjšega zračnega upora. Če kolesar ne ležečem kolesu nima kondicije, mu pa tudi manjši zračni upor ne pomaga kaj dosti in ne bo mogel slediti cestnemu kolesarju, ki je bolj treniran. Ne glede na to kakšen je vaš položaj na kolesu, poganjati je treba v vsakem primeru 🙂 Sicer pa sej to je namen kolesa!