Bi bil to lahko velik korak naprej za ležeča kolesa? Po mojem osebnem prepričanju vsekakor!

Podjetje Schaeffler je eden vodilnih nemških proizvajalcev ležajev in pomemben inovator na področju mobilnosti. Njihova vizija je čistejša, bolj individualna rešitev za transport predvsem v urbanih središčih.

Irrespective of whether with a car, train, airplane or bicycle, the volume of traffic in urban centers continues to increase and is changing the ways in which people get around. At the same time, the wish for emission-free, clean mobility is leading to a political rethink and is giving rise to new, individual mobility solutions in urban centers.

Ne glede na to ali gre za avto, vlak, letalo ali kolo. Gostota prometa v urbanih predelih neprestano raste in vpliva na način kako se ljudje gibljejo. Hkrati pa želja po čistejši mobilnosti brez emisij zahteva politične spremembe in vzpodbuja razvoj individualne mobilne rešitve v urbanih središčih.

Prof. Peter Gutzmer pravi: “Povsem električno vozilo ne bo dovolj za zagotovitev vzdržne, energijsko učinkovite mobilnosti jutrišnjega dne v segmentu osebnih vozil.”

Projekt Bio Hybrid prikazuje vizijo podjetja Schaeffler za rešitev urbane mobilnosti. Vozilo je podobno kolesu, a brez pomanjkljivosti kar se tiče zaščite pred vremenskimi vplivi in pomanjkanje prtljažnega prostora. Zahvaljujoč pedelec elektro pogonu z omejitvijo na 25km/h lahko Bio Hibrid vozi vsak brez vozniškega dovoljenja in je hkrati dovoljen tudi na kolesarskih stezah.

Dejansko gre za ležeč tricikel z dodano streho in četrtim kolesom. V ležečem svetu imamo te rešitve že dlje časa; tudi v obliki velomobilov. A ker gre za zelo specifično tržno nišo brez velikih igralcev (predvsem velomobili so bolj izdelki iz domačih garaž), smo še danes zmeraj nekje v senci tako mobilne, kot kolesarske industrije.

shaeffler-biohybrid

Ker nas v kolesarskem svetu ovirajo UCI predpisi, vidim možnost razvoja predvsem v tej mobilnostni strategiji. In pojav večjega podjetja, ki je pomemben igralec v avtomobilski industriji, je zagotovo korak naprej tudi za ležeče kolesarstvo v celoti. Pomemben je namreč tisti prvi stik z ležečim kolesom. Ko to enkrat izkušiš osebno, ni več poti nazaj. In splošna medijska izpostavljenost je nekaj kar nam kronično primanjkuje. Zato držim pesti za koncept Bio Hibrida.