Sam sem zadnje čase kar več na triciklu kot dvokolesu in definitivno eden tistih, ki čakamo na “tak ta pravi” velomobil. Prevozno sredstvo na človeški pogon, ki me bo ščitilo pred neprijetnimi vremenskimi vplivi kot sta mraz in dež. Elektromotorji in baterije se razvijajo izredno hitro in dejansko se izkaže, da z že 350W dodatne pomoči dobimo odlično commuting alternativo avtomobilu.

Trenutno najbližje moji predstavi velomobila je prototip nagibajočega vozila VeloTilt, ki nastaja na Nizozemskem pod taktirko Wima Schermerja in je tik pred tem, da go bo moč tudi naročiti. Ta konstrukcija se od vseh drugih razlikuj po tem, da gre v bitvu za dvocikel na treh kolesih. Nagib je torej povsem svoboden in ti daje občutek dvokolesa. S tem se bistveno poveča stabilnost v zavojih, pa tudi na upognjenih slovenskih cestah se bo udobno peljati 😉

Velo-Tilt-nagibajoc tricikel

Slabost, ki jo vidim je prednji pogon, ampak z nekaj pomoči elektrike mislim, da to ne bi smel biti tak problem. Upam pa, da bodo izdelali tudi “head out” različico. Pri konstrukciji so veliko pozornosti namenili praktičnosti in navzven pomaknjeni zadnji kolesi sprostita kar precejšen prtljažni prostor. Praktičnost v tem primeru ni omejila aerodinamike in s tem učinkovitosti. Res, da to kolo ne bo podiralo svetovnih rekordov, ampak doseganje hitrosti 60km/h po ravnem pa tudi ne bo noben problem. Hitro commuting vozilo torej – odlična alternativa avtomobilu. Prototip zaenkrat tehta 25kg.

Ima pa zanimivo idejo tudi Eugen Ackermann, ki je v svoji diplomski nalogi predstavil nekoliko drugačen pogled na ležeče tricikle. Izdelal je 3D model ležečega tricikla z imenom Predator, ki dejansko sploh ni podoben ne današnjim triciklom in ne velomobilom. In ravno to je bil njegov namen! Pravi namreč, da se ležeča kolesa nikamor ne premaknejo ravno zato, ker jih vsi jemljejo kot kolo in se avtomatsko primerjajo s klasiko, ki pa izredno močno prevladuje na vseh področjih in je prisotna v vseh medijih. Vse kar od tega odstopa pa takoj pade pod “čudno” in “nenormalno”.

In Eugen Ackermann trdi, da morajo ležeča kolesa dobiti svojo lastno identiteto. Da se ne bodo več primerjala s klasiko.

In s takšnim dizajnom mu je to zagotovo uspelo! Res izgleda prav frajersko in nič kaj “invalidno”.