Pogosto zastavljeno vprašanje, kadar me kdo ugleda na ležečem triciklu ali nizkem dirkalniku, zveni nekako takole: “Ali ni nevarno, ko si tako pri tleh? Saj te nihče ne vidi…”

Najnižje ležeče kolo, ki sem ga kdaj prodal, je Toxy ZR a imajo vsi lastniki tega dirkalnika zadaj še aero kovček, ki definitivno pripomore k vidljivosti. Na tem kolesu dejansko sediš tako nizko, da se lahko z roko opreš v tla 😉 No, potem so tukaj še dirkalniki na treh kolesih, ki tudi niso kaj višji… Je pa njihova prednost vsekakor širina.

Zakaj bi imel prednost na širokem kolesu – torej triciklu? Ker te zaradi širine, šoferji ne upajo prehitevati v škarje, ali bolje rečeno, povsem brez pomisleka peljati mimo, kljub strnjeni koloni vozil v nasprotni smeri. Na dveh kolesih ste običajno dovolj ozki in hkrati vozite toliko blizu roba cestišča, da lahko šoferji kar švignejo naprej. Na treh kolesih – če se držite roba cestišča, sicer ne zasedete dosti več prostora, ampak že optično izgledate širši. Bolj pomembna kot višina, je torej širina kolesa.

Tudi na dvokolesu lahko poskrbite za večjo varnost, če se le pomaknete bolj vstran od roba cestišča. Vzamite si prostor in poskrbite zase – 1m ceste od roba je vaš. Če vas nekdo zaradi nepravilnega prehitevanja zrine s ceste, bo kvečjemu boljše, če sedite na nižjem kolesu, ampak tega v nobenem primeru ne želite doživeti… Zato je bolje prej misliti na to in preprečiti bližnje srečanje. Lahko si tudi vizualno povečate širino s posebnimi reflektorji na podaljšku, ki štrlijo na stran in vas naredijo optično širšega.

V vsakem primeru velja sledeče: bolj kot ste “okrenčlani” bolj ste vidni! Predvsem zato, ker bodo vsi strmeli v vas in si mislili: “Glej tega norca…” in seveda si vas bodo želeli pobliže ogledati. Včasih je situacija zgolj zaradi tega bolj nevarna, ker voznik ne gleda več na cestišče ampak vas na kolesu… Vsekakor je na nizkih kolesih priporočljivo imeti vsaj kakšno zastavico.